نکات تهیه کشک بادمجان

گرفتن تلخی بادمجان ها
بعد از انجام تلخه گیری بادمجان ها را در ظرفی سرخ میکنیم ، که نوع سرخ کردن ممکن است بر طبق ذائقه افراد متفاوت باشد چرا که بعضی ها دوست دارند به صورت نیم پز و بعضی ها خیلی سرخ شده استفاده کنند.

بادمجان های سرخ شده را بر روی حرارت ملایم میگذاریم و مقداری پیاز داغ و سیر داغ را به آن اضافه میکنیم که البته ریختن سیر داغ هم ممکن است سلیقه ای باشد به دلیل بویی که در دهان پر میشود.

کشک-بادمجان
  
بعد آب مرغ یا آب گوشت را که باعث لذیذ شدن کشک بادمجان می شود و کمی فلفل سیاه و همچنین زرد چوبه را اضافه کنید.

با اضافه کردن آب مرغ بهتر است حرارت را کمی بالاتر ببرید و بعد از کمی پخت میتوان حرارت را کم کنید تا بادمجان ها کاملا مغز پخت شوند و بتوان آنها را کوبید و یا له کرد.

آماده سازی نعناع داغ
در این فاصله نعناع داغ را آماده میکنیم فقط برای درست کردن نعناع داغ بهتر است از روغن زیادی استفاده نکنید چون هنگام سرخ کردن بادمجان ها مقداری روغن در غذا باقی می ماند . بهتر است در روغن نعناع داغ از زرد چوبه در روغن استفاده کنید و وقتی عطر زرد چوبه به مشام رسیدباید نعنا را به آن اضافه کنیم.

حواستان باشد تا نعناع ها نسوزند چون هم رنگ و هم طعم آن تغییر می کند.

پس از پخته شدن بادمجان ها آنها را با گوشت کوب له میکنیم و بعد مقداری از کشک آماده شده را به آن مخلوط کنید و بخشی از نعنا ،زردچوبه داغ و کمی گردو را به موادمان اضافه میکنیم تا در خلال پخت طعم ها با هم یکدست شوند.اجازه دهید مواد مخلوط شده حدود 10 دقیقه ای روی حرارت ملایم بپزند.بعد از این زمان کشک بادمجان خوشمزه ما آمادست و میتوانید آن را تزیین کنید.
نکات و اصول جا افتادن کشک بادمجان
جذب روغن کم در هنگام سرخ کردن بادمجان ها برای کشک بادمجان
جذب روغن کمتر بادمجان در هنگام سرخ کردن زمانی امکان پذیر است که از ابتدا بادمجان هایتان را پوست کنده و به صورت خرد در آوریدد و سپس مقداری نمک به آن اضافه نمایید تا آبی که در داخل بادمجان موجود می باشد تخلیه شود.

چون کشک خودش شور است باید در ریختن نمک داخل کشک بادمجان احتیاط کنید تا غذا شور نشود.

کشک بادمجان را هم میتوانید گرم و هم به صورت کاملا سرد میل کنید .

تزیین کردن کشک بادمجان
کشک بادمجان را می توان با صورت مختلف تزیین و سرو کرد و یکی از جالبترین تزیین هایی که برای آن وجود دارد هم شکل کردن آن با بادمجان می باشد که به نظر شکل بسیار قشنگی را به نوع غذای تزیین شده می بخشد.
منبع : ashpazkhone
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.